טיפים לצילום פורטרייט ובכלל

טיפים לצילום פורטרייט שאספתי לאחרונה:

  • מרחק – אם הצילום שלך לא טוב מספיק אתה לא קרוב מספיק. אמר את זה רוברט קאפה, וזה עדיין נכון. ליטראלי מרחק פיזי (וגם מרחק מהנושא) לא לפחד להתקרב פיזית למצולם. כשרוצים לייצר בסשן צילום כמה סוגים של מסגור – פנים/ראש כתפיים (הדשוט) בלבד, חצי גוף, גוף מלא, גוף ורקע רחב – אפשר אמנם להשתמש בזום או להחליף עדשות, אבל הדרך שתיצור גיוון רב יותר היא להתקרב או להתרחק מהמצולם (רצוי אמנם לא להתקרב מדי עם עדשה רחבה)
  • תקשורת שמירת קשר דיבור עם המצולם.ת. זה יכול להיות הוראות הכוונה כלליות או מפורטות או לשדר מילולית במילות עידוד קצרות שאנו מרוצים מהתוצאות.
  • מוד בורד /רפרנס – לא להסתפק רק בצילומי הייחוס אלא להסביר ספציפית מה מצאנו בכל אחד מהם.
  • לקחת הרבה צילומים – מזוויות שונות, כשהצלם זז מסביב למצולם, לנצל זוויות שונות, בעיקר נכון אם המצולם אינו מרגיש נוח מול המצלמה ואינו ומייצר הרבה פוזות כמו דוגמן מקצועי.
  • זוויות צילום – תלוי בייעוד הצילום – זווית צילום בגובה העין של המצולם או מעט מעל יוצרת צילומים מחמיאים. זוויות נמוכות יותר יוצרות צילומים מגוונים יותר, מתאימים למגזינים/אמנות ולדוגמנים
  • מגבלות ואילוצים – כמו למשל להשתמש רק בעדשה אחת (אורך מוקד קבוע כמו 50 ממ), זמן, מיקום, תאורה מעודדים חשיבה מחוץ לקופסא ויצירתיות

    הטיפים מבוססים גם על הניסיון שלי, אבל מובאים בצורה מאורגנת היטב בסרטון הזה של Julia Trutti

טיפים לצילום בעדשת 50 ממ קבועה, צמצם 1.4 במצלמת FF

זו עדשה מאד גמישה המאפשרת גמישות ותנועה שמספרת את הסיפור כולו בכמה צעדים קדימה או אחורה, ללא צורך לעצור את הצילום.
מאפשר זוויות שונות ורקעים שונים גם במרחב מוגבל. צילום בזווית לא ישרה לרקע (נניח בניין מאחור)
צילום בצמצם פתוח לרווחה מאפשר שימוש גם ברקע עמוס. בצמצמים סגורים יותר מ 2.0 באורך מוקד הזה צריך להקפיד על מרחק גדול יותר מהנושא לרקע

עם עדשת ה 50 ממ אפשר לגוון בין תמונות אנכיות ואופקיות לרוב.
בעדשת 35 ממ בד"כ יש נטייה לצילום אופקיים, המספרים את סיפור הסביבה של הנושא המצולם
בעדשת 85 ממ או 135 ממ יש נטייה לצילומים אנכיים, כי הן עדשות שאמורות לבודד את הנושא מהרקע, ומושלמות לתמונות תקריב (ראש כתפייים)

ה50 היא נקודת אמצע מושלמת בין ה 35 וה 85 ומאפשרת לנצל את היתרונות של שתיהן – מספיק רחבה אם נתרחק מספיק לצילום גוף מלא או חצי גוף כדי לספר סיפור המרחב כולו , ובצמצם פתוח ומצילום מקרוב מאפשרת Close Up, מה שב 35 ממ ייצור עייותים

הטיפים מבוססים על הסרטון הבא של Julia Trutti

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.